Betalingsinformasjon
Har du mottatt faktura fra Hvaler kommune skal du benytte den bankkonto og det kidnummer som står på fakturaene.
Dersom du ikke har gyldig kid nummer kan konto 7050 06 23185 benyttes, men da må betalingen merkes tydelig i meldingsfeltet hva den gjelder.
Konto 7050 06 23185
IBAN:NO06 70500623185
BIC: DNBANOKKXXX
Digitale betalingsløsninger
Digitale betalingsløsninger gjør det enkelt for innbyggerne, samtidig som det reduserer kostnadene.
En digital betalingsløsning innebærer at alle fakturaer blir forsøkt sendt digitalt, som eFaktura, Vipps eFaktura, via digital postkasse (Digipost eller eBoks) eller som vedlegg i en e-post. Les mer om disse løsningene under.
Har du tegnet en avtale om elektronisk postkasse, trenger du ikke å se etter digital post fra kommunen. Du får varsel på SMS eller e-post når du har mottatt ny faktura eller et brev.
Vi oppfordrer deg til på ta i bruk en av de digitale løsningene. Hvis du ikke ønsker dette, får du papirfaktura i posten.
eFaktura
eFaktura opprettes i nettbanken og sikrer at fakturaen kommer kjapt frem, samt at den er ferdig utfylt så du slipper å taste kontonummer, KID og beløp. Ønsker du å ta i bruk eFaktura kan du registrere avtalen direkte i nettbanken din.
Vipps eFaktura
Du kan velge å motta fakturaen din som Vipps eFaktura. Det forutsetter at du benytter Vipps og har aktivert tjenesten Vipps eFaktura. Du må også være registrert med gyldig mobiltelefonnummer i Hvaler kommunes kunderegister.
Faktura i Digipost/eBoks
Du vil kunne motta faktura som digital post i Digipost- eller eBokspostkassen din. For å motta faktura på Digipost/eBoks må du ha opprettet en digital postkasse hos en av disse leverandørene. Dersom du allerede har avtale om eFaktura eller avtalegiro med kommunen vil disse være foretrukket foran Digital Postkasse.
Faktura som vedlegg i e-post
Hvis du er vant til å få faktura i postkassen din, vil du kunne få faktura som vedlegg i en e-post fra Hvaler kommune. Dette forutsetter at du er registrert med en gyldig e-postadresse i Hvaler kommune sitt kunderegister.
AvtaleGiro
Innbyggere som tidligere har benyttet giro oppfordres til å opprette AvtaleGiro. AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger, som for eksempel kommunale avgifter.
Dette er en god løsning for deg som ikke har nettbank eller andre digitale løsninger, og du slipper å tenke på papirfakturaer med forfallsdatoer og KID-nummer når avtalen(e) er opprettet. AvtaleGiro er dessuten en gratis tjeneste i motsetning til brevgiro hvor man må betale et gebyr for hver regning som skal betales. Ved AvtaleGiro blir din konto automatisk belastet ved forfall slik at du slipper å huske på å betale fakturaen i banken/nettbanken
For å kunne bruke AvtaleGiro må du registrere deg gjennom dette registreringsskjemaet.
Fyll ut, signer og send det i posten til: Nets Norway AS, Avtaleregistrering, 0045 OSLO. Du får beskjed fra banken når AvtaleGiro trer i kraft. Inntil da betaler du fakturaen fra kommunen på vanlig måte.
Brevgiro
Det er fullt mulig å fortsatt bruke brevgiro, men fakturaer som kommer fra Hvaler kommune har ikke lenger egen girodel nederst. Derfor må du skrive kontonummeret ditt og signatur nederst på fakturaen. Da kan fakturaen likevel benyttes til å sende inn betaling på brevgiro.
Brevgiro krever litt ekstra arbeid for oss som mottar betalingen din. Dette er også en betalingsordning med forholdsvis høye gebyrer og porto. Derfor ønsker vi å informere deg om at det finnes måter å betale på som er billigere og lettere, både for deg og for oss.
Trenger du hjelp?
Hvaler kommune bistår gjerne om du trenger hjelp til å komme i gang med digitale betalingsløsninger eller med å opprette AvtaleGiro. Du kan også ta kontakt med bankforbindelsen din eller NAV.
Servicetorget finner du på rådhuset, Storveien 32, 1680 Skjærhalden.
Ring oss gjerne på telefon 69 37 50 00, eller send oss en e-post-
Sist endret: 14.01.2025